Inleiding:
Jonge kinderen hebben ons veel te vertellen. 90 –100 % van de communicatie is bij kinderen non-verbaal. Hoe kunnen wij hun lichaamstaal en gedrag zo vertalen dat wij hun boodschap begrijpen en er adequaat op in kunnen gaan. En hoe kunnen kinderen onze boodschappen vertalen en begrijpen? Welke voorwaarden hebben zij daarvoor nodig?
Resultaat:
- Het leren voorwaarden scheppen, zodat kinderen kunnen communiceren.
- Welke voorwaarden hebben jonge kinderen nodig om hun emoties te leren kennen en duidelijk te maken?
- Het leren lezen van de lichaamstaal en gedrag van kinderen en er adequaat op kunnen reageren.
- Het belang leren kennen van de sensomotorische ontwikkeling voor de communicatie.
- Het belang leren onderkennen van de ontwikkeling van ritme in de communicatie en wat dit voor kinderen betekent.
Literatuur: Op de avond zijn boekjes te koop over dit en andere onderwerpen (€ 4,00 of € 5,00 per stuk).
Aantal deelnemers: onbeperkt.
Materialen: graag het gebruik van een flap-over.
Trainer:
Hanneke Poot – van der Windt, kinderfysiotherapeute en psychomotorisch remedial teacher. Zij is als docente werkzaam binnen de Kinderopvang en basisscholen.
Website: www.sirenevoorkinderen.nl